U poslednje vreme se sve češće ističe značaj stručnjaka za marketing i njihova ogromna moć nad nama, običnim ljudima. Oni mogu da nas ubede da glasamo za nekoga, da kupimo nečiji CD, da kupimo robu određenog brenda (a ne nekog drugog), da kupimo slatkiš koji je tek izašao na tržište, da koristimo tačno određenu vrstu toalet-papira, usvojimo neke pozitivne demokratske vrednosti...
Inspirisana onom izrekom ''Ako ne možeš da ih pobediš pridruži im se'' rešila sam da vas posavetujem i na taj način napravim od sebe autoritet u tom polju. Ovaj post nije motivisan nekim ogromnim iskustvom, ali kako je ovo moj blog i niko neće da komentariše bilo šta...
Kako je to moguće? Odakle mi drskost da sebe stavljam u isti koš sa tim izuzetno važnim ljudima?
Ograničiću svoje polje delovanja na blogere i njihove dileme vezane za vizuelni identitet i unapred vas upozoravam da vam moji saveti mogu ali i ne moraju doneti bilo kakvu zaradu.
Vizuelni identitet se sastoji od dva elementa-loga i dizajna sajta i od imidža blogera odnosno osobe koja piše blog.
Što se prve kategorije tiče ne mogu da vam dam konkretne smernice, ali mogu da vas upozorim na opasnosti koje mogu da vas neočekivano zadese.
1. Može da vam se potkrade neka nepristojna aluzija čak iako vam to nije bila početna namera. Ovo može da vam se desi slučajno, čak ni grafički dizajner ne mora biti svestan ovoga. Problem je u tome što svi žele da brendiraju svoje proizvode pa dolazi do poteškoće u iznalaženju novih, svežih ideja. Ako vam se to desi, vaš blog će izaći na loš glas, ali može da vam se desi i da privučete publicitet i tako profitirate. Ako ste plagirali nečiju ideju, mogu i da vas tuže. Ako imate ozbiljno preduzeće ovo može da vas upropasti.
2. Ukoliko želite da pošaljete subliminalnu poruku, to može da vam se obije o glavu jer kada ljudi to otkriju, to više nije to. Osim toga one treba da budu suptilne jer ako to nisu velike su šanse da će svi videti ovu vašu nameru i izložiti vas zasluženom podsmehu.
To se ovako radi, tek pažljiva analiza otkriva pravi izvor inspiracije za logo, i uveravam vas da je ovo dobro smišljen potez.
3. Nemojte stavljati kontroverznu simboliku koja dobru nameru dovodi u vezu sa nasiljem ili nekim bizarnim političkim asocijacijama. Ovo se dešava i najvećim profesionalcima.
4. Nemojte reciklirati tuđi logo i ubacivati ga gde mu mesto nije, osim ako niste baš kreativni u tome.
5. U tu svrhu vam može poslužiti i maskota odnosno životinja koja vam donosi sreću i predstavlja vaš zaštitni znak. Ali kako naći tu životinju koja će biti dovoljno impresivna i izazvati kontroverzu?
Obični blogeri mogu da iskoriste svoje ljubimce, jer šta bi drugo mogli? Pa evo i mog doprinosa...
6. Možete da se istaknete i svojim modnim stilom, ali to je moguće jedino ako ste modni bloger ili blogerka. U tom slučaju budite originalni.
7. Možete se istaći i svojim izgledom, ali za to vam je potrebna lepota, stilista i umetnički fotograf. Nađite inspiraciju u starim filmovima jer su oni najbolje umeli da stvore željeni efekat glamura. Nemojte glumiti porno-zvezde ili estradne ličnosti.
Ali ponekad ne treba biti ni previše glamurozan jer to može da bude odbojno. Navešću jedan primer u kome je to najizraženije.
Tek je ova reklama uspela malo da me pridobije, iako još uvek imam averziju prema ''Pioniru''.
Da li je to zbog neke moje ženske sujete ili zbog toga što ne volim veštački look, ili možda zato što je plivanje moj omiljeni sport, ili možda zato što mnooogo volim čokolade ali moja averzija polako prolazi...
Da se vratimo temi i pokažemo još jednu moju sliku jer postoji mogućnost da ne znate kako izgledam pošto sam bila prilično misteriozna po tom pitanju.
Na ovoj slici ne izgledam glamurozno, ali ta ideja mi je tek skoro pala na pamet. Uostalom nije dobro biti ''sam svoj fotograf''. Zapamtite to i nemojte kriviti sebe ako ne ispadnete lepo na slici.
8. Možete da se proslavite i malo drugačijim medijskim delovanjem, mada niko sa ovih prostora nije od toga video neku veliku korist. Zapravo veoma mali broj ljudi se proslavio na ovaj način.
Nadam se da PR menadžeri neće početi da savetuju političare da obnaroduju svoje intimne snimke jer to ne bih mogla da podnesem. Ali neki su čak i dehidrirali i umirali pred kamerama, tako da moje bojazni imaju nekog osnova u stvarnosti.
9. Možete podržati neku ugroženu grupu ljudi i time im pomoći. Postanite gay-ikona i hvalite se time.
Oni ovo mogu, a i ne moraju poštovati.
10. Proglasite se ekspertom za ''pitanja srca'' i popularnu psihologiju. Komentarišite sve redom i objasnite svima šta sa njima nije u redu. Možda ćete se ljudima uvući u misli i postati njihova savest. Možda se neki psihološki sindrom nazove po vama.
Inspirisana onom izrekom ''Ako ne možeš da ih pobediš pridruži im se'' rešila sam da vas posavetujem i na taj način napravim od sebe autoritet u tom polju. Ovaj post nije motivisan nekim ogromnim iskustvom, ali kako je ovo moj blog i niko neće da komentariše bilo šta...
Kako je to moguće? Odakle mi drskost da sebe stavljam u isti koš sa tim izuzetno važnim ljudima?
Ograničiću svoje polje delovanja na blogere i njihove dileme vezane za vizuelni identitet i unapred vas upozoravam da vam moji saveti mogu ali i ne moraju doneti bilo kakvu zaradu.
Vizuelni identitet se sastoji od dva elementa-loga i dizajna sajta i od imidža blogera odnosno osobe koja piše blog.
Što se prve kategorije tiče ne mogu da vam dam konkretne smernice, ali mogu da vas upozorim na opasnosti koje mogu da vas neočekivano zadese.
1. Može da vam se potkrade neka nepristojna aluzija čak iako vam to nije bila početna namera. Ovo može da vam se desi slučajno, čak ni grafički dizajner ne mora biti svestan ovoga. Problem je u tome što svi žele da brendiraju svoje proizvode pa dolazi do poteškoće u iznalaženju novih, svežih ideja. Ako vam se to desi, vaš blog će izaći na loš glas, ali može da vam se desi i da privučete publicitet i tako profitirate. Ako ste plagirali nečiju ideju, mogu i da vas tuže. Ako imate ozbiljno preduzeće ovo može da vas upropasti.
2. Ukoliko želite da pošaljete subliminalnu poruku, to može da vam se obije o glavu jer kada ljudi to otkriju, to više nije to. Osim toga one treba da budu suptilne jer ako to nisu velike su šanse da će svi videti ovu vašu nameru i izložiti vas zasluženom podsmehu.
To se ovako radi, tek pažljiva analiza otkriva pravi izvor inspiracije za logo, i uveravam vas da je ovo dobro smišljen potez.
3. Nemojte stavljati kontroverznu simboliku koja dobru nameru dovodi u vezu sa nasiljem ili nekim bizarnim političkim asocijacijama. Ovo se dešava i najvećim profesionalcima.
4. Nemojte reciklirati tuđi logo i ubacivati ga gde mu mesto nije, osim ako niste baš kreativni u tome.
5. U tu svrhu vam može poslužiti i maskota odnosno životinja koja vam donosi sreću i predstavlja vaš zaštitni znak. Ali kako naći tu životinju koja će biti dovoljno impresivna i izazvati kontroverzu?
Obični blogeri mogu da iskoriste svoje ljubimce, jer šta bi drugo mogli? Pa evo i mog doprinosa...
6. Možete da se istaknete i svojim modnim stilom, ali to je moguće jedino ako ste modni bloger ili blogerka. U tom slučaju budite originalni.
7. Možete se istaći i svojim izgledom, ali za to vam je potrebna lepota, stilista i umetnički fotograf. Nađite inspiraciju u starim filmovima jer su oni najbolje umeli da stvore željeni efekat glamura. Nemojte glumiti porno-zvezde ili estradne ličnosti.
Ali ponekad ne treba biti ni previše glamurozan jer to može da bude odbojno. Navešću jedan primer u kome je to najizraženije.
Tek je ova reklama uspela malo da me pridobije, iako još uvek imam averziju prema ''Pioniru''.
Da li je to zbog neke moje ženske sujete ili zbog toga što ne volim veštački look, ili možda zato što je plivanje moj omiljeni sport, ili možda zato što mnooogo volim čokolade ali moja averzija polako prolazi...
Da se vratimo temi i pokažemo još jednu moju sliku jer postoji mogućnost da ne znate kako izgledam pošto sam bila prilično misteriozna po tom pitanju.
Na ovoj slici ne izgledam glamurozno, ali ta ideja mi je tek skoro pala na pamet. Uostalom nije dobro biti ''sam svoj fotograf''. Zapamtite to i nemojte kriviti sebe ako ne ispadnete lepo na slici.
8. Možete da se proslavite i malo drugačijim medijskim delovanjem, mada niko sa ovih prostora nije od toga video neku veliku korist. Zapravo veoma mali broj ljudi se proslavio na ovaj način.
Nadam se da PR menadžeri neće početi da savetuju političare da obnaroduju svoje intimne snimke jer to ne bih mogla da podnesem. Ali neki su čak i dehidrirali i umirali pred kamerama, tako da moje bojazni imaju nekog osnova u stvarnosti.
9. Možete podržati neku ugroženu grupu ljudi i time im pomoći. Postanite gay-ikona i hvalite se time.
Oni ovo mogu, a i ne moraju poštovati.
10. Proglasite se ekspertom za ''pitanja srca'' i popularnu psihologiju. Komentarišite sve redom i objasnite svima šta sa njima nije u redu. Možda ćete se ljudima uvući u misli i postati njihova savest. Možda se neki psihološki sindrom nazove po vama.
Нема коментара:
Постави коментар